23 september 2010

Tillväxt ultraljud

Vi var på tillväxtultraljudet imorse och allt såg bra ut. Han är dock 9% större än genomsnittet och kommer troligtvis att väga runt 4 kg om han föds i vecka 40 (!) Hoppas så innerligt att han kommer nån vecka innan det...Typ vecka 37, 38. Vore ju snällt om han kunde göra sin mor den tjänsten ;) En grej jag blev förvånad över var att jag tydligen har moderkakan i framvägg. Jag som känt sparkar sen vecka 20 och ibland tror att han ska sparka igenom skinnet på mig! Hon sa att det nog blir en stor och stark kille om jag känner sparkarna så hårt som jag gör...
Kom just hem från att ha varit och käkat lite sushi. Btw Astrid, antar att du läser... jag mötte Hedvig och lille Viggo där! Jättesöt var han!

Igår hade jag mysdag med min bästa Melli. Vi åt lunch i solen, shoppade lite och tog sen en eftermiddagsfika. Supermys! Hon köpte upp halva skönhetsavdelningen på Åhlens City och så var hon den sötaste och köpte allt det här till minisen...


Startpaket med pyjamas, body, haklapp, byxor, T-shirt och mössa och tre haklappar (super för jag hade inte köpt en enda). TACK Melli!!!!

Jag köpte den här lilla pyjamasen...


En fleecetröja med huva till mig själv...

Hittade även ett par jättefina byxor. Köpte dem i stl 36 så de får vänta tills efter förlossningen annars får jag ha dem sittandes under magen ;)
Var ju på g att köpa dem i liknande modell fast leopard efter att jag såg dem på Elins blogg, men tyckte det här mönstret var ännu finare!


3 kommentarer:

  1. ja, jag läser ALLTID din blogg...:-) Kul att du träffade Hedvig och Viggo! Imorgon åker vi på semester och snart kommer jag till Sthlm och hälsar på dig och den lilla tjockisen...:-) Haha...:-)

    SvaraRadera
  2. Jag har moderkakan i framvägg och kände också sparkar från vecka 20 ungefär, men väldigt dämpade. Jag är nu i vecka 25 och de är fortfarande som "buffar" mer än sparkar. Jag kanske har en lugnare liten? =)

    SvaraRadera
  3. det första settet har jag också köpt, det är packat och ska med till BB - supersött! :)

    SvaraRadera