1 juli 2010

Vilken jäkla dag alltså!

Varför är det så att ALLT händer på en o samma dag??! Börjar med att jag inte får sova mer än 2-3 timmar pga revbenssmärtan som jag fortfarande inte vet vad det är (två läkare plus min bm har alla sagt olika saker). Satans ont gör det iallafall. Så trött o grinig går jag till affären för att handla lite mat och blir genast lite gladare då jag upptäcker svensk hushållsost i ostdisken!!! Ber då den lilla fröken bakom disken att få en bit av den svenska osten. "Den är inte svensk, den är härifrån" säger hon då. "Nej, den är svensk. Titta, det står på den att den är gjord i Sverige". Men människan VÄGRAR erkänna att hon har fel och ärligt talat trodde jag för en sekund att jag skulle kasta ostjäkeln i ansiktet på henne alltså! Ok. Jag är gravid. Mkt hormoner. Men jag blir sååååå irriterad på dessa spanjorer ibland....
Så när jag kommer hem, nästa grej. Hittar ett tomt paket adresserat till mig. Slängt på marken inanför porten. Jaha, då har jag alltså inte varit hemma och brevbäraren har då bara lagt det innanför porten så vem som helst kan ta det. En smyckesdesigner från USA hade skickat mig en ring värd 130 dollar för att jag skulle recensera den i min modeblogg...men icke!
Efter det kom en tjock äcklig gubbe för att titta på min bil som e till salu. Han ville så klart provköra och när vi är typ 10 min bort så ska han testa fyrhjulsdriften och får inte i spaken o bara TVINGAR i den så spaken går sönder!!! Tjock som han va kunde han knappt röra sig så JAG fick putta in bilen till kanten av gatan och sen gå hem med mina sammandragningar i 32 graders värme i 30 min!
Så nu har jag en trasig bil och tre personer som vill köpa den. Lyckat.

Usch och fy! Rob skulle köpa Ben & Jerrys på vägen hem från jobbet. Hoppas han kommer snart! Jag behöver verkligen glass nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar