17 juni 2010

- HOME SWEET HOME -

Jaha...kan inte göra så mycket. Blodtrycket är nere på botten känns det som. Kan inte ens gå ut med hunden utan att bli snurrig och få svimm-attack!
Passar på att pyssla här hemma. Tvätta, fixa garderoben i släng, spara och sånt jag kommer i. Sitter just nu i en evig telefonkö (hittils 45 min) till Migrationsverket. Ska kolla hur det går för Robertos uppehållstillstånd. Vi har redan sagt upp lägenheten här till den 1 Augusti så nu kan dom inte komma och säga att det tar längre tid, då dör jag! Vi har ju förtur pga graviditet så hoppas det ska gå bra... Vill verkligen inte panik-gifta mig bara för att han ska få sina papper heller.

LÄNGTAR så mycket till sverige nu. Vill bara att juli ska gå superfort så vi kan åka! Hem och fixa iordning lägenheten, inhandla allt till bebis, boa in sig... Så glad över hur mycket jag uppskattar mitt hemland numera. Tog mig 4 år men det var det värt! Om en vecka är det sista dagen på min utbildning också, gud va skönt! Vilken höst det kommer bli. Flytt tillbaka till Sthlm, ny lägenhet och att bli mamma. Hoppas R kommer få jobb som arkitekt ganska snart också. Lite stressad för det faktiskt. Men han pluggar ju svenska som en tok just nu så det borde väl gå vägen. Undrar om han får nån slags a-kassa annars...? Hmm måste nog kolla upp det.

Nej, nu får dom svaraaa!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar