8 november 2010

Återbesök på Danderyd

Inatt har vi inte sovit mer än kanske 2 timmar. Milo vill äta hela tiden och jag har fått sånna sår på bröstvårtorna att jag knappt kan amma. Men räddningen kom snabbt när vi imorse var på återbesöket på sjukhuset. Barnmorskan gav mig en sån amningsnapp som man sätter på sitt eget bröst och det funkar hur bra som helst! Dessutom får han bättre grepp eftersom den är stor. Så nu ammar han i 20-30 min istället för 5-10. Hoppas han kan sova lite längre stunder inatt. Men vi kan inte klaga. Han är så snäll. Vi har verkligen haft tur med en sån lugn bebis :)

Jag mår super. Efter att ha vägt 27 kg över min normala vikt känner jag mig nu lätt som en fjäder även fast det är long way to go... Min startvikt var 55 kg, i onsdags vägde jag 82 och igår 71 kg! Innan året är slut så hoppas jag vara nere under 60. Det är mitt mål :)

Nu ska vi hem till mamma och pappa och äta middag. Här kommer en liten bild från imorse när vi skulle till sjukhuset. Min fina lille snögubbe ;)

4 kommentarer:

  1. Å vilken underbar son ni har fått :) Stort grattis!! Amningen med sår känner jag igen! Men amningsnappen funkade bra för mig med. Lycka till med allt :)

    SvaraRadera
  2. Jag gick upp 18 kg under min graviditet. På några dagar tappade jag 12 kg och nu (3 månader senare) har jag 4 kg kvar till startvikt, så det går fort om man har tur :) även om magen kanske inte är sådär platt och spänstig som innan, haha. sen brukar dom ju säga att det är dom där sista kilona som är svårast att bli av med, typiskt :p

    SvaraRadera
  3. stort grattis lillprinsen! hoppas du får lite mer sömn ikväl :)

    SvaraRadera