15 mars 2011

Tänder på g

Vår helg har varit ganska lugn. Ute på landet en sväng och annars bara tagit det lugnt med Milo och hans pappa.  Jag gör inget annat än räknar kalorier just nu känner jag. Laddade ner en app som heter ShapeUp som är riktigt bra. Man fyller i allt man äter och tränar under en dag och den räknar ut exakt hur mycket man får äta. Jag har satt som mål 8 kg på 8 veckor så jag får bara äta ca 1000 kalorier per dag! Gissa om jag är hungrig?! Men det funkar....har gått ner 1 kg den senaste veckan iallafall.

Milo har tänder på gång och är helt vild och biter i allt! Vi köpte en bitring men han lekte mest med den. Idag köpte jag en annan från Mam. En sån med vatten i som man stoppar i frysen. Får se om den hjälper.

Idag har vi haft mamma-träff på bvc igen. Pratade om sjukdomar. Inget som vi inte redan visste kände nog de flesta i gruppen men vi fick alla  mäta och väga våra små eftersom det annars inte görs i fjärde månaden. Min herre var 67 cm lång och vägde 7,5 kg. Han låg bra på kurvan så det var skönt. Det är nog ersättningen som gjort att han lagt på sig lite ;)

Gick en powerwalk på en timma och sen en runda på stan. Hittade ett par jättesköna platåskor i mocka. Kändes som att det behövdes. Jag hade två alternativ i skoväg, massa 10 centimeters klackskor eller converse/sneakers/uggs. Nu kan jag vara fin och bekväm på samma gång :)





Nu ska jag ta lillkorven. Han rullar runt som en vilde. På 1 sek har han lyckats rulla typ 5 meter!

2 kommentarer:

  1. superfina skor!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Heej, jag har letat överallt efter ett par snygga högklackade mocka skor, skulle du kunna vara supersnäll och bäst i världen och berätta vilken affär som du hittade skorna? :) Skulle vara super om du bara kommernterar i min blogg vart :)
    Kram ha en bra kväll :)

    SvaraRadera