26 augusti 2010

8 veckor kvar

Min mage har växt så mycket på sista tiden. Kan inte fatta att det bara är 8 veckor kvar tills vår kille är här!   Tror bestämt att det är dags för en mag-bild igen :) Ska ta en imorgon... Och jag verkligen måste sätta mig och leta namn nu. Vi har fortfarande bara 2-3 alternativ men inget bestämt som vi båda känner 100% för.

Idag har jag suttit i telefonkö till Försäkringskassan igen och började på plats 430 i kön och när jag var på typ plats trehundra-nånting så stängdes vårt ComHem ner pga tekniskt fel!!! Fan vilken tur att jag inte var på plats 5 eller så, då hade jag nog kastat telefonen i väggen... Var ju på deras kontor vid t-centralen häromdan men fick inget vettigt svar från gubben. Han sa att jag skulle kunna jobba fram tills att jag föder och att jag kan få tillgodoräkna mig lönen jag hade i Spanien. På försäkringskassans chatt sa de dock att det inte gick.... Jag börjar allvarligt undra ifall det finns någon kompetent människa på fk. Blir galen snart. Men ack den som ger sig... ;)

Nito fick sin försäkring idag men jag måste ha ett svenskt veterinär intyg för att det ska fortsätta gälla så vi ska till veterinären strax. Just nu ligger han och sover sött på min mormors gamla filt...


Just det, idag hittade jag äntligen den perfekta bebisfilten (tack vare Charlotte)! Har ingen bild men i supermjuk plysch, blårandig med lille Tigger broderad på ena hörnet. Och för bara 99 kr! :) Vad härligt det ska bli att linda in lille knyttet i den!!!!
En tröja till mig själv hittade jag också. Typisk Sophie-tröja :) Jag såg den i nyaste numret av Mama och blev helt kär. Så enkel och skön men skinndetaljerna gör den så fin! Den kommer från Lindex och kostade 299 kr.

Nu måste jag springa så vi inte missar tiden hos veterinären!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar